Narrativ terapi

Metoden jeg arbejder ud fra, udspringer af narrativ terapi. Med det forstås, at jeg interesserer mig for de historier du fortæller om dig selv, og det liv du lever. 

Nogen har måske fortalt dig gennem tiden, at du var den lille forkælede i søskendeflokken, som altid fik sin vilje. Måske har du svært ved at genkende den fortælling, men du har også svært ved at undslippe den. Som om der er sat et mærkat på dig, du ikke rigtig ønsker. 

Vores liv består af en masse fortællinger. Nogle tjener os, andre generer os. Jeg arbejder med at finde frem til de fortællinger om dig, som hjælper dig med at opnå en rigere oplevelse af hvem du er som menneske. Du er aldrig kun én ting - god, dårlig, dum, forkælet, utaknemmelig osv. Du er altid mere. 

Jeg guider dig i at se dit liv oppefra, og derved får du mulighed for at vælge hvilke historier du giver din opmærksomhed, og hvilke som skal træde i baggrunden.  

Du bliver populært sagt chauffør i din egen bus, og bliver i stand til at afmontere, og omrokkere mærkaterne så de passer til dig. 

Vi arbejder både med fortid, nutid og fremtid. 

Vi kan arbejde kreativt, hvis det giver mening. I det kreative er der fokus på visuelle symboler og håndarbejde, i form af tegning, maling, lego bygning m.v.